چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۷
۰ نفر

مهدیه مصطفایی: اعضای باند بزرگ جعل که با گرفتن 7 میلیون تومان از مشمولان سربازی، به آنها کارت جعلی معافیت از خدمت سربازی می‌دادند دستگیر شدند.

سردار زارعی- فرمانده انتظامی استان تهران- روز گذشته با اعلام خبر دستگیری اعضای یک باند جعل حرفه‌ای کارت‌های معافیت گفت: صبح یکی از روزهای تابستان امسال مرد جوانی به یکی از مراکز « پلیس + 10 » رفت و با ارائه مدارکش درخواست گذرنامه کرد.

مأموران اداره گذرنامه استان تهران با بررسی مدارک مرد جوان متوجه جعلی بودن کارت معافیت سربازی وی شدند و او را بازداشت کردند.

مرد جوان در بازجویی‌های اولیه به جعلی بودن کارتش اعتراف کرد و گفت: زمانی که برای گرفتن کارت معافیت از خدمت سربازی ناکام ماندم مقابل اداره نظام وظیفه ایستاده بودم که مردی نزد من آمد و سر صحبت را باز کرد.

 این مرد وقتی از ماجرای ناکامی من با خبر شد گفت می‌تواند در ازای دریافت 7 میلیون تومان برایم کارت معافیت سربازی تهیه کند و من که از این ماجرا بسیار خوشحال شده بودم با فروش خودروام این مبلغ را تهیه کردم.

سپس این پول را در 2 بار ملاقاتی که با مرد جوان داشتم به او دادم و بعد از 15 روز کارت معافیتم را تحویل گرفتم.

به این ترتیب برای گرفتن گذرنامه به اداره پلیس مراجعه کردم، اما مأموران متوجه جعلی بودن کارت شده و من به دام افتادم.

پس از اظهارات مرد جوان، مأموران پلیس در بررسی‌های خود دریافتند جعل کارت معافیت از سوی اعضای باندی که سرکردگی آن را فردی به نام محمد برعهده دارد صورت گرفته است.

تحقیقات مأموران نشان می‌داد اعضای این باند با شناسایی خانواده‌های ثروتمند در شهریار، رباط کریم، کرج، تهران و اسلامشهر با گرفتن 5 تا 7 میلیون تومان از کسانی که از خدمت سربازی فراری بودند، برای آنها کارت معافیت جعل می‌کردند.

در ادامه بررسی‌ها برای شناسایی اعضای این باند کارآگاهان دریافتند متهمان برای چند نفر از ورزشکاران یکی از سازمان‌های دولتی نیز چنین کاری را انجام داده‌اند.

بنابراین با شناسایی اعضای 9 نفره این باند تمامی آنها در یک عملیات ضربتی در خانه‌ای در اسلامشهر شناسایی و دستگیر شدند.

سردار زارعی در ادامه افزود: تا کنون 68 نفر از کسانی که از اعضای این باند کارت معافیت خدمت دریافت کرده بودند شناسایی شد‌ه‌اند و تحقیق در این خصوص ادامه دارد.

کد خبر 35469

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز